diumenge, 1 de juny del 2014

Maladeta (3.312 m.) - 1 Juny

Dues traces
Última sortida de la temporada

A les 6 del matí ens trobem a La Besurta, ha estat plovent tota la nit i encara ho està fent. Fa molta mandra començar amb l'aigua a sobre. N'hi ha que dubtem, i altres tenen més clar de tirar a munt, finalment decidim fer el que em vingut a fer. a 3/4 de 7 esquís a l'esquena i amunt que fa pujada, en aquest mateix moment para de ploure, comencem be. Per sota del Refugi de la Renclusa a la cota 2000 mes o menys, ja en podem calçar els esquís, ha durat poc la penitència. No fa gens de fred, i l'aigua ha estovat força la neu però es puja be.

Sota el portilló inferior, petita parada per reagrupar al personal, hi ha gent que gira cua avall, sàvia decisió quan un sent que no te el dia, a la Muntanya s'hi va a passar-s'ho be, no a patir. Ràpidament arribem a l'alçada del portilló superior, tothom tira força be.

En aquest punt ens separem del gruix de gent que va a fer l'Aneto, de moment sembla que no som gaires que anem cap a la Maladeta. Entrem a la glacera, cada cop s'obre més el temps, i comencem a veure els cims. Sembla que siguin allà mateix, però es fa llarg aquest tram fins arribar a sota la canal de la rimaia. Les imatges que surten entre la boira son espectaculars, el vent ha cobert tota la roca neu.

Finalment arribem al peus de la canal, algú ja ens ha obert traça, ens calcem els grampons i piolet a la ma comencem a pujar. El pendent es molt fort, però amb la neu fonda que hi ha, i amb la rimaia completament tancada, es puja amb molta tranquil·litat.

Foto J. Clofent

Arribem al coll i el vent bufa de valent, la sensació de fred es molt acusada, acabem de fer els últimes rampes fins el cim. Foto grup, i contemplem el veí del costat, l'Aneto que va sortint entre les boires, petits grups de gent que travessen la glacera en direcció cap a ell.

Molta gent ha arribat als peus de la canal mentre nosaltres fèiem cim, es col·lapsa una mica la baixada per la canal,  gent a munt i a vall, però amb una mica de paciència fem el descens fins on tenim els esquís. Mengem una mica per recuperar forces, i aprofitant que ha marxat una mica la boira,  li engaltem els primers girs amb una neu pols que es com un regal a les dates que estem, aviat però canviarà això, un cop deixem la glacera ens trobem amb una neu fonda i pesada que provocarà més d'una rebolcada. anem perdent desnivell gaudint de la neu tant com es pot. A 2/4 de dues arribem al cotxe.

Un bon final de temporada.