diumenge, 6 d’abril del 2014

Volta al Midi d'Ossau

Dues Traces, Volta al Midi d'Ossau 6 Abril 2014

Anem a dormir el dissabte a un alberg de Piedrafita de Jaca, a uns 20 Km. del Portalet. El diumenge quedem amb tothom a 2/4 de 7 del matí al Coll del Portalet (1794 m.), la carretera està tallada en aquest punt i no podem arribar al pàrquing d'on normalment comença aquesta ruta.

A les 7 puntualment comencem amb un petit descens fins al pont que hi ha per creuar el torrent. Som una bona colla, 25 mes o menys. Posem pells i comencem a pujar en direcció Nord superant un fort pendent fins arribar al Col de Soum de Pombie (2129 m.), aquí traiem pells i fem un descens en diagonal fina arribar al refugi de Pombie (2031 m.).

Tornem a posar pells, amb el Midi d'Ossau a la nostra esquerra, remuntem el coll de Suzon (2127 m.), aqui fem una petita parada, i la foto "grupu" que no falti. a partir d'aquí, un llarg descens, passem per l'esquerra de la Cabane de Magnabaigt, i mirem de no posar-nos dins el torrent, tot i que sembla que que l'itinerari hauria d'anar per aquí, travessem una zona boscosa fins arribar al Pla de Quebe.

Anem girant direcció Nord-Oest, i guanyem el petit desnivell que hi ha fins al Coll Long de Magnabaigt sense posar pells.

Baixem per una pista estreta amb viratges molt obligats fins al Llac de Bious-Artigues (1422 m.). Parada i fonda, aprofitem per aixugar les pells al sol, i menjar una mica per agafar forces per la llarga pujada que ens espere.

Un cop tips, iniciem la pujada per la vall en direcció Sud, al principi una vall tancada en mig del bosc, per obrir-se mes amunt, amb unes magnífiques imatges de tots els cims que ens envolten. Un cop arribem a la Cabane de Cap de Pount, enfilem cap el coll de l'Iou (2194 m.), comencem a notar les hores a les cames, i el fort pendent i la clor, fan molt pesada aquesta última pujada. Un cop al coll, unes espectaculars vistes del Midi d'Ossau. ja nomes ens queda un descens amb una neu molt humida que no ens permet fer gran cosa, i la torna al final, 1 km de pujada fins al coll del Portalet on arribem a les 16:45, gairebé 10 hores des de que hem començat.

Una travessa circular molt maca sense cap mena de dificultat, això si, una mica llarga.